bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

Adidasi

Nike Lanseaza adidasi produsi din materiale reciclabile

Istoria adidasilor

Adidasi

Compania adidas, producatorul german de textile si incaltaminte, a fost denumita dupa fondatorul Adolf (Adi) Dassler, care a inceput fabricarea de pantofi in 1920, in Herzogenaurach, lanaga Nuremberg, cu ajutorul fratelui sau, Rudolf Dassler. Rudolf a fondat mai apoi propria sa companie producatoare de incaltaminte – rivalul PUMA AG. Inregistrarea companei ca adidas AG s-a petrecut pe 18 august 1949 (litera mica pentru adidas). Tipic pantofilor si hainelor produse de adidas, este designul format din trei linii, incorporat si in logo-urile oficiale. Parfumurile adidas sunt in prezent fabricate sub licenta de catre Coty Inc.

Afacerea Tapie
Dupa o perioada de probleme serioase dupa moartea fiului lui Adolf, Horst Dassler, in 1987, compania a fost cumparata in 1990 de Bernard Tapie, pentru 1,6 miliarde de franci francezi (echivalentul a 243,918 de milioane de euro azi), pe care Tapie i-a imprumutat. La acea vreme, noul patron era cunosut ca un specialist in salvarea companiilor ajunse la faliment, afacere pe baza careia si-a construit averea. El a decis ca productia sa se mute in Asia si a angajat-o pe Madonna pentru promovare.

In 1992, Tapie nu a reusit sa-si plateasca dobanzile pentru imprumut. A apelat la banca Crédit Lyonnais pentru a vinde adidas, iar banca a preluat, drept despagupire pentru datorii, intreaga companie, lucru neobisnuit pentru practicile bancilor franceze de la acea vreme. Se pare ca banca nationala a incercat sa-l scoata pe Tapie din afacerile financiare, facandu-i un serviciu, deoarece acesta era la acel moment ministrul afacerilor publice (Ministre de la Ville) in guvernul francez.

In februarie 1993, Crédit Lyonnais a vandut adidas lui Robert Louis-Dreyfus, prieten cu Bernard Tapie (si varul Juliei Louis-Dreyfus din Seinfeld), pentru o suma mult mai mare (683,514 milioane de euro) decat cea detinuta de Tapie, 434,479 milioane. Uitand motivul pentru care banca a cumparat adidas, mai tarziu Tapie a dat in judecata Crédit Lyonnais, pentru ca s-a simtit inselat de vanzarea indirecta.

Robert Louis-Deyfus a devenit noul CEO al companiei. El este, de asemenea, presedintele echipei de fotbal Olympique Marseille, cu care Tapie era strans legat.

Tapie a dat el insusi faliment in 1994, din cauza unor numerose procese, legate de aranjarea meciurilor la clubul de fotbal. A petrecut 6 luni in inchisoarea La Santé din Paris in 1997, dupa ce sentinta i-a fost fixata la 18 luni. In 2005, tribunalul i-a oferit o compensatie de 135 de milioane de euro (aproximativ 886 de milioane de franci).

Ce a urmat dupa Tapie...
In 1997, adidas AG a achizitionat Salomon Group, iar numele corporatiei s-a transformat in adidas-Salomon AG. In 1998, adidas a dat in judecata NCAA in ceea ce priveste regulile lor legate de marimea si numarul logourilor de pe echipamentele echipelor. adidas a retras plangerea, iar cele doua grupuri au stabilit ca designul cu trei linii vor fi condiderate un trademark adidas.

In 2003, adidas a intentat proces asociatiei Fitness Word Trading la Curtea Britanica, pentru folosirea unui design cu doua linii similar logo-ului adidas. Curtea a hotarat ca, in ciuda simplitatii marcii, logo-ul Fitness World interfereaza cu cel folosit de adiads, pentru ca publicul putea sa stabileasca o legatura intre cele doua.

In 2005, adidas a introdus adidas 1, prima productie de pantofi care utiliza un microprocesor. Pus in evidenta de campania „The World’s First Intelligent Shoe”, microprocesorul este capabil sa efectueze 5 milioane de calcule pe secunda, care sa ajusteze automat nivelul de adaptare la mediul extern. Pantoful sport are nevoie de o baterie care dureaza aproximativ 100 de ore. In prezent, se vinde cu 250 de dolari. Ultima edite adidas 1.1 s-a lansat in noiembrie 2005 si este consderata a fi o imbunatatire a primei versiuni.

Tot in 2005, pe 3 mai, adidas a facut publica vanzarea Salomon Group catre Amer Sports din Finlanda. In august, compania si-a exprimat dorinta de a cumpara rivalul Reebok, pentru 3,8 milarde de dolari, lucru care s-a si intamplat. Cu aceasta miscare, adidas a crescut vanzarile aprope pana la nivelul lui Nike.

In 2006, adidas a facut un contract pe 11 ani prin care devine furnizorul oficial de echipament al NBA.

Critici
In aprilie 2006, adidas a primit blamul unor grupari asiatice pentru lansarea unei editii limitate de pantofi-sport care contineau o caricatura tipic asiatica din jurul anului 1900. adiads a catalogat aceste critici ca fiind o interpretare gresita si a refuzat sa retraga de pe piata linia. Barry McGee, un artist care are si origini chineze, a realizat caricatura cu scopul de a-si face un autoportet mai tanar. I s-a parut interesant ca fotografia lui sa apara pe niste pantofi.

Advertising
Spoturile adidas contin intamplari care par imposibile, precum spotul Jose + 10, in care doi baieti aduna mai multe staruri ale fotbalului international, pentru un meci ad-hoc. Printre staruri de numara Steve Gerard, Djibril Cisse, Kaka, Zinedine Zidane, David Beckam, Jermain Defoe, Oliver Kahn, Frank Lampard, Arjen Robben, Michael Ballack, Alessandro Nesta, Raul si Juan Roman Riquelme. De asemenea, sunt prezente si staruri din trecut: Franz Beckenbauer, Zico si Michel Platini. Spoturile nu se concentreaza numai asupra sportului rege, ci si asupra altora. Unul dintre ele se bucura de prezenta alergatorului de cursa lunga Haile Gebrselassie. Ultimul slogan adidas este „Impossible is nothing”.

Logo-ul
Cele trei linii sunt, fara indoiala, esenta simbolurilor adidas. Creat de fondatorul Adi Dassler, semnul a fost utilizat pentru prima data ca design pentru pantofi in 1949. Dassler a intentionat sa creeze un simbol care sa poata fi usor recunoscut in competitiile sportive in care apreau pantofii adidas. „Brandul cu 3 linii” a aparut pentru prima data pe imbracaminte in 1967, iar astazi este cu usurinta asociat cu marca.

La finele anilor ’60, adidas si-a extins productia si pe sectorul de imbracaminte, astfel, Käte si Adi Dassler au cautat nou simbol care sa poata fi asociat cu noile linii. In august 1971, a fost ales trifoiul din mai mult de 100 de optiuni. Inspirat de cele trei linii, acesta este o executie geometrica cu o intersectie tripla, care simbolizeza diversitatea brandului adidas. In 1972 a fost pentru prima data folosit, pentru ca ulterior sa devina simbolul corporatiei. Astazi, rolul trifoiului este de a reprezenta divizia Sport Heritage.

In 1997, adidas a hotarat sa introduca un design de corporatie nou, care sa pastreze esentialul vechiului logo. Astfel s-au nascut cele trei bare. Design-ul a fost realizat de directorul de creatie Peter Moore in 1990, si a fost folosit initial pentru linia de echipamente pentru produsele de performanta. Forma celor trei bare reprezinta un munte, care indica provocarea atingerii obiectivelor.

In august 1998, adidas-Salomon AG a adoptat un alt logo de corporatie, care incorpora valorile celor doua branduri si culorile acestora:

albastru pentru adidas si rosu pentru Salomon. Si acest logo a fost realizat de Peter Moore si aparea numai numai pe documentele oficale adidas-Salomon AG, dar nu si pe produse, fiecare brand al grupului (adidas, salomon, TaylorMade, Mavic, Bonfire, Arc’Teryx, Cliché, Maxfli) pastrandu-si identitatea in marketing si in comunicare.

In fine, dupa divortul de Salomon, in octombrie 2005, adidas si-a schimbat pentru ultima oara logo-ul: logotipul „adidas”, care a fost utilizat inca din anii ’60 in diferite variante, astazi reprezinta grupul adidas si diferentiaza brandul de afacere. Din perspectiva design-ului, noul logo e simplu, clar, increzator si sugereaza leadership. Conducerea grupului considera ca va sustine cresterea afacerii si ca este suficient de flexibil pentru eventualele schimbari neprevazute.

HOME